Egészségirodalom,  KÖNYVAJÁNLÓK

Egészségünk védelmében

A könyveket válogatta: Turiné Kiss Adrienn.


100 természetes immunerősítő

“A kicsattanóan egészséges immunrendszer alapvető a jó egészség megőrzéséhez. Bizonyított tény, hogy a naponta fogyasztott élelmünkben található tápanyagok valóban segítenek megerősíteni szervezetünk természetes ellenálló képességét, és legyőzhetetlen védelmet adnak a fertőzések, különféle megbetegedések és az allergia ellen. A 100 természetes immunerősítő a leghatásosabbakat sorolja fel az immunerősítő táplálékok közül: részletesen bemutatja őket, leírja kedvező hatásaikat, és felbecsülhetetlenül értékes adatokat közöl a bennük lévő tápanyagokról, valamint érdekes tényeket is megemlít. Ráadásként mindegyik leíráshoz egyszerű, ízletes recept is tartozik – hogy könnyebb legyen egészségesen enni ma, és egészségesnek lenni holnap.”

Írta: Charlotte Haigh; fordította: Edwards Zsuzsanna. Pécs: Alexandra Kiadó, 2009. Forrás: fülszöveg

Katalógusunkban


Házi receptek minden betegségre – Amit nagyszüleink még tudtak

“Egyszerű és gyengéd gyógymódok a természet jól bevált háziszereivel. Nem kell rögtön orvoshoz szaladni és keserű pirulákat nyelni, ha nem érezzük jól magunkat. Mindennapi panaszaink, mint az alvászavar, meghűlés, fejfájás, idegesség, gyomor- és bélbántalom, láz, kisgyermekek hasfájása, nőgyógyászati problémák mind orvosolhatók a jól bevált háziszerekkel, mégpedig mellékhatások nélkül és a legtöbbször meglepően olcsón.”

Írta: Franziska von Au; fordította: Mente Éva, Molnár Márta. Budapest: Magyar Könyvklub, 2003. Forrás: www.libri.hu

Katalógusunkban


Az vagy, amit megeszel

“Dr. Gillian McKeith módszere meglepő eredményekre vezetett Nagy-Britannia legsúlyosabb étkezési problémában szenvedő betegei esetében. Fedezzék fel fantasztikus diétájának titkait! Készüljenek fel a találkozásra megújult önmagukkal! Az étel IQ-teszt kitöltésével feltárhatják, milyen hatással van önökre étrendjük. Száműzzék a gyötrő éhségérzetet örökre. Előzzék meg az étkezéssel kapcsolatos egészségügyi problémákat, például a cukorbetegséget. Megtapasztalhatják, micsoda különbséget jelentenek az apró változtatások. Egyenek többet… ne kevesebbet. Próbálják ki Dr. McKeith egyszerű tanácsait és hétnapos indító kúráját, s nem csak fantasztikusan fognak kinézni, de úgy is fogják érezni magukat. Meglepő, hogy néhány apró változtatás micsoda különbséget jelent, és milyen könnyen megvalósítható. Vágjanak bele, és meglátják…”

Írta: dr. Gillian McKeith; fordította: Ivancsics Irma. Pécs: Alexandra Könyvkiadó, 2005. Forrás: fülszöveg

Katalógusunkban


Szuperételek: együnk egészséget minden nap

“Tudtad, hogy a fodros kel több C-vitamint tartalmaz, mint a narancs, és több kalciumot, mint egy pohár tej? Hogy az áfonya gazdagabb antioxidánsban, mint bármely más gyümölcs? És hogy a quinoa nem gabonaféle, hanem mag, ezért teljes mértékben gluténmentes, ugyanakkor a magas vas-, mangán-, lizin- és riboflavin-tartalma révén stabilizálja a vércukorszintet, hozzájárul optimális testsúlyunk megőrzéséhez és serkenti az agyműködést? A könyvben található közel száz recept megmutatja, hogyan tehetjük ezeket a szuperételeket könnyen elkészíthető, változatos formában mindennapi étkezéseink részévé. Az itt ajánlott levesek, saláták, szendvicsek, könnyű fogások, főételek és desszertek ugyanis legalább kettőt (de nemritkán négyet vagy ötöt is) tartalmaznak ezekből a közismert szuperételekből. A szerző tanácsait megfogadva biztosak lehetünk benne, hogy minden nap finom és tápláló fogásokat tehetünk magunk és szeretteink tányérjára. Dobjunk egy maréknyi áfonyát a reggeli turmixba, csempésszünk egy kevés csicseriborsót a csokis kekszbe, vagy öntsünk néhány kanál görög joghurtot a mexikói tacóra. A variációk száma végtelen, csak a fantáziánkon múlik!”

Írta: Kelly Pfeiffer; fordította: Goitein Veronika. Budapest: Bioenergetic Kiadó, 2019. Forrás: www.libri.hu

Katalógusunkban


Az egészséges szívért – Életmódkalauz – ahogy az orvos javasolja

“Doktor Sears könyve a modern táplálkozás- és életmódtudomány legújabb eredményeinek alapján tanítja meg az olvasót, az átlagembert és az orvost egyaránt arra, hogyan élhetünk egy rohanó, stresszel teli világban úgy, hogy megőrizzük ereink rugalmasságát és a szívműködés szabályosságát, tehát az egészségünket. Sok tekintetben forradalmi ez a könyv, más részeiben pedig olyan ismereteket közöl, amelyek már átszivárogtak a köztudatba, sőt, a legmodernebb táplálkozástudomány nagyon is tudatos részét képezik. Ám a legmeglepőbb gondolatai is szigorúan vett tudományos tényeken, hiteles forrásokon alapulnak. Ez a könyv az Amerikai Egyesült Államokban szinte táplálkozás- és életmód-forradalmat indított el, amely fokozatosan húzódik át Európába. A szerző nem fél felvenni a harcot olyan becsontosodott közhiedelmekkel, amelyekről mára egyértelműen bebizonyosodott, hogy ártalmasak. Sokat merít, számos ponton szinte visszatér a régi távol-keleti bölcsességhez – szerencsésen ötvözi őseink tudását a legújabb tudományos eredményekkel annak érdekében, hogy megtanítsa az olvasót arra, miként élhet egészségesebb, teljesebb életet. Sőt, a szerző azt is tudja és el is árulja, hogyan érhető el és tartható meg az ideális testsúly a legegyszerűbben.”

Írta: Al Sears; fordította: Fedina László. Budapest: Medicina Könyvkiadó, 2010. Forrás: www.libri.hu

Katalógusunkban


Stressz – A feszültségoldás pszichológiája

“Mitől érezzük stresszesnek magunkat? Hogyan csökkenthetjük a szorongásunkat? Miként előzhetjük meg a kiégést? A Stressz: A feszültségoldás pszichológiája számos szemléletes infografika segítségével, közérthetően mutatja be, hogyan hat a stressz a szervezetünkre, miként birkózhatunk meg vele, és fordíthatjuk a hasznunkra. A könyv olyan technikákkal ismertet meg, amelyek segítségével könnyebben vehetjük a mindennapokban felmerülő akadályokat -legyen az akár munkahelyi, családi vagy anyagi probléma -, hogy kiegyensúlyozottabb, egészségesebb és elégedettebb életet élhessünk.”

Írta: Megan Kaye; közreműködött: Diane McIntosh és Jonathan Horowitz; fordította: Ballai Mária. Budapest: HVG Kiadó, 2018. Forrás: www.libri.hu

Katalógusunkban


Jóga mindenkinek – Kezdők nagykönyve több mint 65 jógagyakorlattal

“Akár lazítás, akár stresszoldás vagy meditáció, akár a mozgékonyság fokozása, fitnesz vagy a keringés erősítése a célunk: mindezekhez kiváló módszer a jóga. A harmonikus mozdulatok, az áramló lélegzés jótékonyan hatnak a testérzetre és a kedélyállapotra, akár fiatal valaki, akár idősebb. Ez az átfogó gyakorlati kézikönyv minden tudnivalót átad a jógáról, bevezet a legkülönbözőbb légzőgyakorlatokba és elárulja, hogyan lehet beépíteni a jógaedzést a mindennapokba. A professzionálisan kipróbált alap – és felépítő gyakorlatokat közérthetően elmagyarázza, amit a sok-sok step-by-step fotó is nagyban segít. A klasszikus jógagyakorlatokhoz ráadásként a könyv tartalmaz egy fitneszközpontú power jóga programot, amelynek segítségével megedzhetjük erőnket, kitartásunkat és egyensúly-érzékünket, miáltal könnyebben leküzdhetjük a feszültséget és a stresszt.”

Szerzők: Barbara Klein, Ulrike Lowis, Claudia Pfeiffer, Robert S. Polster, Michael Sauer, Jutta Schuhn,Christa G. Traczinski, Sylvia Winnewisser. Fordította: Farkas Tünde. Szentendre: Art-Is Stúdió, 2016. Forrás: fülszöveg

Katalógusunkban


Egészség 60 felett

“Napjainkban egyre több mindenkit érdekel, hogy melyek az életkorral járó természetes változások, és melyek azok a problémák, amelyeket életmódváltással, mozgással, egészséges táplálkozással elkerülhetnénk. Ez a kézikönyv pontos információkat ad az öregkor testet és lelket érintő változásairól, elmagyarázza a leggyakoribb betegségek kialakulását, lefolyását, kockázatait és kezelési lehetőségeit. Könyvünk ugyanakkor nemcsak betegségekről szól, hanem arról is, hogyan javíthatjuk ebben a korban az életminőségünket. Az élet harmadik szakasza csodálatos időszak annak, aki élvezni tudja. Megélhető a kiteljesedés korszakaként, amikor megvalósíthatjuk mindazt, amire addig nem volt időnk, feleleveníthetjük és valóra válthatjuk régi álmainkat. A kötet információival, illusztrációival, tanácsaival abban segít, hogy minderre testünk és lelkünk is megfelelően felkészülhessen.”

Szerkesztette:  Jordi Vigué; írták: Gustavo Villalobos, Myriam Cañas; fordította: Cseh Judit, Marton József, Nagy Csaba, Pasztohy Gabriella. Pécs: Alexandrea Könyvkiadó, 2007. Forrás: fülszöveg

Katalógusunkban


Gyermekeink egészsége

“A gyermekkort a számtalan új élmény és tapasztalat izgalmas életszakasszá teszi. Gyermekünknek világra jötte után szinte mindent tanulnia kell. A Gyermekeink egészsége sorra veszi a növekedés és a fejlődés lépéseit, a testi-lelki egészséget biztosító megelőző és gyógyító eljárásokat, a gyermekbetegségek tünetegyütteseit. Hasznos válaszokat és magyarázatokat ad a mindennapok kérdéseire, segít abban, hogy szülőként megértsük és segítsük gyermekünket, értékeljük a sikereit, toleráljuk a hibáit, kezelni tudjuk közös konfliktusainkat, és megértsük a saját hibáinkat is. A tartalomból: A gyermek fejlődése; Táplálkozási tanácsok; Fertőzések és allergiák; Érzelmi egészség és gyermeknevelés; Balesetek; Sport és testmozgás; A fogyatékkal élő gyermek. “

Szerkesztette: Jordi Vigué; írták: Gustavo Villalobos, Myriam Canas; fordította: Bank Szilvia.  Pécs: Alexandra Könyvkiadó, 2006. Forrás: fülszöveg

Katalógusunkban