Gyermeknevelés,  KÖNYVAJÁNLÓK

Szülőknek ajánljuk

A könyveket válogatta: Dudášová Judita.


Tényleg ADHD-s a gyermekem? – 101 figyelemfejlesztő módszer gyógyszerek, beskatulyázás és kényszerítés helyett

“Aggódó pedagógusok? Kétségbeesett szülők? Nehezen kezelhető gyerekek? Mi is ez a manapság oly gyakran emlegetett ADHD, amitől annyi család szorong? Thomas Armstrongnak, a téma elismert szakértőjének könyve segít válaszokat találni a nyugtalanító kérdésekre. Kétségtelen tény, hogy az ADHD-val, azaz figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarra kezelt gyerekek száma ugrásszerűen megnőtt az utóbbi évtizedekben. Valóban járványszerűen terjedő mentális betegséggel van dolgunk, vagy sokszor egyszerűen csak rásütik az ADHD bélyegét az örökmozgó, rosszcsont gyerekekre? Thomas Armstrong, a legújabb kutatási eredményeket felhasználva, azoknak az aggódó szülőknek és tanároknak ad útmutatást és tanácsokat, akik szívük szerint az általánosan bevett gyógyszerezés helyett más módot-eszközt választanának a tünetek kezelésére. Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő terápiát, mindenekelőtt ismernünk kell a kiváltó okokat, azokat a társadalmi-kulturális változásokat, amelyek a világméretű ADHD-járványhoz vezettek, vagy inkább ahhoz, amit annak nevezünk. A legfőbb ok Armstrong szerint az, hogy nem hagyjuk, hogy a gyerekek valóban gyerekek legyenek. Idő előtt elkezdjük őket iskolai követelményekkel nyomasztani, a fiúkat nem engedjük ,,fiúsan” viselkedni, mert olyankor annyira vadak tudnak lenni. A négy és tizennyolc év közötti gyerekek egyre kevesebbet mozognak, játszanak, egyre kevesebb időt töltenek a szabadban, viszont egyre többet ülnek a számítógép előtt, és néznek olyan műsorokat, amelyek bizonyítottan szorongást keltenek bennük, és agresszívvé teszik őket. A szülők és az iskola is sokszor túl magasra teszik a mércét, és inkább a gyerekek fogyatékosságaira és nem az erősségeire összpontosítanak. Közben a családok, a szülők és a gyerekek is egyre stresszesebb életet élnek. Számos ok vezethet tehát az ADHD számos tünetének megjelenéséhez, amelyeknek a kezelésében Armstrong megfontoltságra és körültekintésre int. Úgy gondolja, elsősorban a kiváltó okokat kell megszüntetni, gyógyszerek helyett viselkedésterápiát ajánl. 101 olyan kipróbált módszert, amelyek látványos javulást eredményezhetnek a mindennapokban. A Tényleg ADHD-s a gyermekem? inspiráló kiindulópont szülőknek és tanároknak, hogy hatékony segítséget nyújthassanak a gyerekek összpontosítási és magatartásproblémáinak leküzdésében, és így sikeresnek és boldognak láthassák őket az iskolában és az életben.”

Szerző: Thomas Armstrong; fordította: Farkas Veronika. Budapest: Jaffa Kiadó, 2018. Forrás: Libri.hu

Katalógusunkban


Csillagbusz – Mese Dorkáról, Misiről és az autizmusról

“Az érzékenyítő könyvek egyre növekvő száma ellenére ritka az olyan gyerekkönyv, amely okosan, elegánsan és gyereknyelven képes mesélni a problémákról, valamint ehhez még minőségi kivitelezés is társul. Az AutiSpektrum Egyesület Csillagbusz című mesekönyve azonban pontosan ilyen. A szerző, dr. Stefanik Krisztina híres pszichológus, autizmus-szakértő, a Csillagbusz szövegén érződik, hogy szaktudás, tapasztalat van mögötte, mégis olyan természetességgel mesél, hogy úgy érezzük, a történet inkább szól egy kisfiúról, mint az autizmusról. És ez a valódi érzékenyítés kulcsa. Bartos Erika illusztrációi szervesen kapcsolódnak a témához, szöveghez: az egyszerű, letisztult képi világ filozófiájában és funkciójában is támogatja a Csillagbusz céljait. Az autizmussal élők számára a vizuális eszközökkel segített kommunikáció könnyebben feldolgozható, Bartos Erika ennek illusztrálását is a képekbe rejtette, mindemellett olyan járműveket rajzolt, amelyeket minden gyerek szívesen nézeget. Az autizmus spektrumzavar megjelenési formája rendkívül sokszínű, befolyásolja az intellektuális és nyelvi képességek szintje, az életkor, a környezet, illetve az esetlegesen társuló problémák különféle hatásai, sőt a személyiség is. Könyvünk célja az integráló intézményekbe járó 5-10 éves autista gyermekek közösségeinek megerősítése, a megértés, az el- és befogadás növelése.”

Szerző: Stefanik Krisztina. illusztrálta: Bartos Erika. Veszprém: AutiSpektrum Egyesület, 2016. Forrás: Auti.hu

Katalógusunkban


Különös gyerekek – Kalauz az Asperger szindrómáról szülőknek és nevelőknek

“Olyan különös ez a gyerek! Közömbös az iránt, amiért a többség lelkesedik, hidegen hagyják a korosztályát jellemző hobbik, ugyanakkor elsöprő lelkesedéssel merül el saját fura kedvtelésében. Sehogy sem érti, hogy miért kell udvariasnak lenni olyasvalakivel is, akit nem kedvel, miért nem mondhatunk ki mindig mindent úgy, ahogy azt érezzük. Ez a különös, magának való gyerek akkor is tanácstalanul áll, mikor családtagjai azt mondják, hogy ő is kimutathatná az irántuk érzett szeretetét. Egyszerűen nem érti, mit is kívánnak tőle. Egy szó, mint száz, nem könnyű vele, holott bizonyos dolgokban nagyon tehetséges is lehet. E jellemzők sokszor arra utalnak, hogy a gyermek (nagyobbrészt fiúk) az Asperger szindróma tünetegyüttesét mutatja. Az első leírójáról elnevezett viselkedési zavar lényege tehát az, hogy az érintett gyermek közönyösnek, tapintatlannak, érzelemmentesnek tűnik, mivel azt a viselkedést, reagálási módot és empátiát, melyet kortársai szinte észrevétlenül sajátítanak el, neki speciális tréninggel, tanulással kell begyakorolnia. Szüksége van tehát a szülő és a pedagógus megértő támogatására, segítségére, annak érdekében, hogy egyre sikeresebb legyen társas kapcsolataiban. Könyvünkben a téma egyik legismertebb szakértője adja közre ez irányú tapasztalatait.”

Szerző: Tony Attwood; fordította: Simó Judit. Budapest: Animus Kiadó, 2018. Forrás: Libri.hu

Katalógusunkban


Anya mesélj! Én meg gyógyulok!

A szerző ajánlása: “Magyar gyerekeknek, magyar problémára írtam az Anya mesélj én meg gyógyulok gyógyító mesekönyvet. Munkáim során sok gyerekkel találkoztam, és azt tapasztaltam, hogy egy megfelelő lágysággal kimondott szó már felemeli őket, kizökkenti az adott problémájukból, ezért született ez a gyógyulást, változást elősegítő, a hagyomány meséktől eltérő könyv. S, hogy miben segít? A gyerkőc problémájának sikeres megoldása a fő szempont. Abban, hogy megéli, nem egyedül küzd, mert van egy segítője, aki kíséri. A mese története – és a ritmizálása oldja a feszültségét, a kudarcát, így lágyul a problémájával való viszonya. Oldódik a görcse, erősödik a lelke az által, hogy más lesz a viszonya a saját dilemmájával. Mind ezt hogyan? Az adott problémában önmaga történetének ő lesz a főszereplője, igazi Hőssé válik, ahogy a mesén keresztül megoldást talál. Egy jól kezelhető viselkedésmódot sajátít el, bátorságot kap, és erőt a küzdelemhez! Legyőzi a félelmét! Mind ezt a relaxációs hangulat, a meseolvasó ritmizálása még inkább erősíti! Igazi lélekgyógyító mesekönyv az Anya mesélj én meg gyógyulok! Minden olyan gyermeknek ajánlom, akik önbizalom hiánnyal, önértékelési problémával küzd! Milyen problémákat kezel az első kötet? Indulat kitörés, düh, hiszti, tartós betegség, bepisilés, gyász megléte, dadogás, megfelelési kényszer, probléma megoldási hiány, alvási nehézség, kutyától való félelem, szorongás, közösségtől való félelem . . . ,,Csak Neki” szól, majd a siker is! . . . Mert a mese körül ölel . . .,,Egy sötét erdőben voltam, és le kellett küzdenem a félelmemet. Én voltam a hős! Jó volt, és már nem félek egyedül!”

Szerző: Sloan Mercedes. Budapest: Szerzői kiadás, 2014. Forrás: Libri.hu

Katalógusunkban


Mimi és Liza – az egyikük szeme nyitva van, a másiké csukva. Együtt látunk igazán.

“Mimi, a bájos vak kislány összebarátkozik új szomszédjával, a cserfes Lizával. A két lány számtalan izgalmas kalandot él át együtt, melyek során kiderül, hogy Mimi látássérüléséből kizárólag előnyök származnak! Mimi ugyanis sokkal élesebben lát a kezével és a fülével, mint Liza a szemével. A szórakoztató történetek elfogadásra tanítják a gyerekeket, és fejlesztik empátiájukat. A könyv 2013-ban elnyerte a legszebb könyv díját Szlovákiában a gyermek- és ifjúsági irodalom kategóriájában.”

Szerzők:  Katarína Kerekesová, Katarína Moláková, Alexandra Salmela ; ill. Katarína Kerekesová, Boris Šima, Ivana Šebestová. Budapest: Scolar Kiadó, 2016. Forrás: Kello.hu

Katalógusunkban


Tehetünk ellene? – A gyermeki agresszió

“Mindnyájan tudjuk, hogy gyereket nevelni valóságos művészet. Nincs két egyforma gyermek, és két egyforma helyzet sem. Így szinte lehetetlen örök érvényű igazságokat, mindig működő ötleteket adni. Ez a könyv sem recepteket tartalmaz mivel ilyenek nincsenek. Nem egyszerűen végrehajtható utasításokat kínál, hanem egy olyan szemléletet, gondolkodásmódot, amely segíthet megtalálni ott és akkor a megoldást, amikor arra szükség van.
A könyv példákat, megtörtént eseményeket is elmesél, de ezekhez nem fűz kommentárt. A szerzők célja volt az, hogy az olvasó nyugodt körülmények között gondolkodhasson el olyan esetekről, amelyek talán vele is megtörténtek, megtörténnek. Mit tett Ön ilyen helyzetekben? És mit tenne most?”

Szerző: Buda Mariann. Budapest: Dinasztia Kiadó, 2005. Forrás: Libri.hu

Katalógusunkban


Dühöngő ifjak – Hogyan szelídíthetjük meg gyermekeink haragját?

“Hogyan szelídíthetjük meg gyermekeink haragját? Dr. Ross Campbell, a nagy sikerű Életre szóló ajándék, Nehéz évek és Szülői hivatás című könyvek szerzője új művében rámutat, hogy a helytelenül kezelt haragnak sokféle következménye lehet gyermekeink életében: osztályzatok leromlása, szülő és gyermek elhidegülése, tekintély-ellenesség, deviáns, illetve agresszív viselkedés, depresszió, nem kívánt terhesség, akár még öngyilkosság is. Könyvének célja, hogy segítsen a szülőknek szilárd jellemű embereket faragni gyermekeikből.”

Szerző: Ross Dr. Campbell; fordította: Tomka Gáborné. Budapest: Harmat Kiadó, 2007. Forrás: Libri.hu

Katalógusunkban


365 intelligenciafejlesztő játék gyerekeknek

“A kötetben az év minden egyes napjára találunk olyan fejlesztő, kreatív játékot, amellyel észrevétlenül segíthetjük a gyermekek egészséges fejlődését. A játékok egy részét már hároméves kortól elkezdhetjük a csemetékkel, így tágítjuk gondolkodásukat, látókörüket és fejlesztjük képességit, kreativitását.”

Szerző: Isabel Ortiz; fordította: Magyar Myrtill. Budapest: Napraforgó Kiadó, 2018. Forrás: Libri.hu

Katalógusunkban


Hallod? – Játékos foglalkoztató

” A korai fejlesztésnek kiemelkedő hatása van a gyerekek további életére, ekkor fejlődik ki a gondolkodásuk, beszédük, személyiségük. Ez a könyv segítséget nyújt a halló és hallássérült gyerekeknek; az itt található feladatok mindenki számára fontosak és hasznosak a beszédtanulás során. A komplex, az összes részképességet fejlesztő feladatokkal a gyerekek tudása és ismeretanyaga több oldalról fejlődik. A játékok a beszédnevelésre, a szókincsbővítésre és a hallásfigyelem fejlesztésére irányulnak, és minden témakört nagymozgásos feladatok is kiegészítenek. A feladatok összeállításában Diósiné Pais Zsuzsanna és Bolgár Zsuzsa logopédus nyújtott szakmai segítséget. “

Szerző: Diósi Annamária.  Budapest: Csimota Kiadó, 2018. Forrás: Csimota.hu

Katalógusunkban